Vi tog til E-handelsprisen 2016, og var med på scenen, da vores kunde Løbeshop.dk stak afsted som vinder af prisen for bedste optimeringsdetalje.

Onsdag d. 18. maj blev 12 priser blev uddelt til det årlige E-handelspris event, som bl.a. består af Bedste B2B-virksomhed, Bedste omni-channel-virksomhed og Bedste e-handelscase. Vores kunde, Løbeshop.dk, fik prisen for Bedste optimeringsdetalje, som FDIH selv beskriver således:

I optimerer løbende og har fundet den detalje, som har gjort en massiv forskel for jeres e-handel. Detaljen kan være alt fra nye processer, nye services, (re-)design, outsourcing, forbedret logistikløsning etc. eneste krav er, at detaljen har styrket forretning og kundernes oplevelse af jer.

Kilde: fdih.dk

Ydermere skulle detaljen kunne påvise en styrket bundlinje, konvertering eller lignende KPI.

Løbeshop vandt prisen bl.a. for deres nye automatiserede returhåndteringssystem, som har gjort en stor forskel for både kunder og medarbejdere.

For kunden er det blevet betydeligt nemmere at returnere sine varer via det ny interface. En enkel proces gør det enkelt at vælge de specifikke varer, man ønsker at returnere, vælge årsagen for returnering, samt vælge om man ønsker pengene retur - eller at købe nye varer for disse. Internt har det nye system betydet langt hurtigere ekspedering af returordrer for både lager og kundeservice.

Det nye system er udviklet i et længere samarbejde mellem Løbeshop og TRIC Solutions, i forbindelse med et overordnet redesign, og flere andre adskille optimeringer.

Vil du læse mere om hvordan Løbeshops returhåndtering fungerer, har Clerk lavet en fin gennemgang af denne.