De fleste af jer har med garanti et nyhedsbrev jeres kunder kan tilmelde sig. Men hvor mange af jer har reelt set gjort noget ved den velkomstmail kunden får, når de tilmelder sig?

I sidste uge skrev vi om hvordan man med nogle få, simple metoder kunne øge ens konverteringsrate. Fik du ikke læst artiklen, så finder du den her.

Denne her gang kigger vi nærmere på nyhedsbreve, nærmere bestemt velkomstmailen og hvordan du får givet kunden den rette velkomst.

Måske bruger i en standard-skabelon, hvor i blot har rettet firmanavn og lignende - måske har i gjort lidt mere ud af det. Under alle omstændigheder, så får i her 3 gode råd til hvordan i gør jeres velkomstmail lige dét bedre.

Send velkomstmailen lige så snart kunden tilmelder sig

En no-brainer, men vi ser desværre fra tid til anden at kunden ikke får nogen velkomstmail fluks efter de har tilmeldt sig. Ikke blot går man glip af at gøre et godt første indtryk, kunden kan også blive i tvivl om hvorvidt deres tilmelding er blevet registreret eller ej.

Sørg for at dit budskab er tydeligt

En velkomstmail er, ja, en velkomstmail og ikke en tilbudsavis. Skriv kort om hvad kunden kan forvente af dine nyhedsbreve, hvad enten det er gode tilbud, nyheder eller invitationer til eksklusive events. Kunden skal kort og præcist vide hvad de får ud af at tilmelde sig jeres nyhedsbrev, samt hvor ofte de kan forvente at modtage disse. 

Hvad får man ud af at tilmelde sig? 

Er der noget kunderne elsker, så er det gode tilbud og rabatter. Det er derfor en oplagt mulighed at medsende en rabatkode i velkomstmailen, der giver dem fx 10% rabat på deres første ordre. Ikke nok med at det vil give mere trafik, det giver også kunderne incitament til at tilmelde sig jeres nyhedsbrev. Husk i samme ombæring at ændre teksten ved jeres call-to-action knapper, så de kan se hvilke fordele de får ved tilmelding.

Overordnet set, så husk at velkomstmailen skal give kunden et godt førstehåndsindtryk af jer og jeres firma. Når kunden tilmelder sig, betyder det at de aktivt søger jer ud og det er i lige præcis dét øjeblik at i står stærkest i hukommelsen. Udnyt det og i vil opleve øget salg, engagement og loyalitet.