Der er erklæret krig mellem traditionel e-handel og den nye mobile markedsplads. Flere og flere danskere handler gennem deres mobiltelefoner i en sådan grad at eksperter varsler om en mobil handelsrevolution. Løbeshop.dk har indset, at det store potentiale i mobilshopping ikke længere kan ignoreres, og har derfor lanceret en mobilvenlig webshop version. 

Løbeshop.dk følger kunderne

Løbeshop.dk har indset at deres kunder ikke længere kun handler fra deres computer, men at e-handlen nu også foregår mobilt. Derfor har shoppen fået udviklet en mobil template til deres webshop hos TRIC Solutions, så kunderne lettere kan handle direkte fra deres mobiltelefoner. At have en mobil template til sin webshop betyder at ens kunder, som besøger webshoppen via deres mobiltelefon, bliver henvist til en mere mobilvenlig webshop-version.

Danskerne væbnet med smartphone

Og det er der god grund til ifølge Dwarfs whitepaper ”Mobilshopping 2011”. Pr. juni 2011 var hver tredje dansker væbnet med en smartphone, og det forventes at mange flere kommer til. I første kvartal af 2010 var 29 procent af alle solgte mobiltelefoner smartphones, men allerede i tredje kvartal var denne andel steget til hele 51 procent. Og udviklingen i 2010 fortsætter. En undersøgelse baseret på 928 besvarelser antyder at 80 procent af den danske befolkning vil eje en smartphone i januar 2013.

Indkøb via smartphone

En smartphone er altid tændt og er altid ved hånden, derfor bliver den også brugt mere og mere i hverdagen. Ifølge Dwarfs whitepaper har 85 procent af alle smartphone-ejere surfet rundt på internettet med deres smartphone, og 21 procent har fortaget indkøb med telefonen. Samtidig antyder analysen at smartphone-brugerne handler meget mere i takt med, at de bliver fortrolige med shopping-mulighederne. Det kan derfor konkluderes, at det eksplosive salg af smartphones tyder på en lovende fremtid for mobil e-handel.

Løbeshops motivation

Løbeshop.dk oplevede et meget højt antal af besøgende via mobile enheder, og besluttede derfor at slå til, idet det viste sig at antallet af konverteringer via mobilen var meget lav. Med den nye mobilvenlige version håber de nu på flere konverteringer, og vi fra TRIC Solutions var glade for at kunne hjælpe.