Bruger du eksempelvis vores GLS eller Pacsoft modul og får en fejl omkring at Google Maps ikke kan indlæses korrekt ved valg af pakkeshop? Så læs med her.
Google begyndte for et stykke tid siden at stramme op omkring brugen af Google Maps. Hvor det før var gratis at bruge op til en vis grænse, er der nu blevet ændret en del omkring vilkårerne herfor.
Det betyder, at såfremt man bruger et af vores moduler der benytter sig af Google Maps (eksempelvis vores GLS eller Pacsoft modul), vil man opleve følgende fejl såfremt man ønsker at vælge pakkeshop / pakkeboks i checkout og man ikke har indtastet en API-nøgle til Google Maps.
Hvordan retter jeg fejlen?
Først og fremmest skal du oprette en API-nøgle til Google Maps. Det gøres her.
Når dette er gjort, skal du i din Magento ind under System -> Konfiguration og finde det relevante modul.
I dette eksempel tager vi udgangspunkt i GLS-modulet, men det er i princippet næsten samme fremgangsmåde for de øvrige moduler der beytter sig af Google Maps.
I GLS-modulet er der et faneblad kaldet "Afhentningssteder", hvor der er et felt kaldet "Google Maps browserkey".
Her indsætter du din nyligt oprettede Google Maps API-nøgle og gemmer indstillingerne. Herefter bør du for god ordens skyld også rydde cachen efterfølgende.
Efter du har gjort ovenstående, vil fejlbeskeden nu være væk.
Kan I ikke oprette nøglen for mig?
Desværre ikke. Først og fremmest bliver API-nøglen tilknyttet din Google konto, hvilket først og fremmest kræver at du har sådan en. Dernæst skal der tilknyttes et kreditkort til din API-nøgle og evt. grænse for fakturering skal opsættes.
Jeg mangler et felt at indtaste API-nøglen i, hvad gør jeg?
Hvis du ikke kan finde et felt i modulets indstillinger til at indtaste API-nøglen i, så har du højst sandsynligt en gammel version af modulet.
Du kan via vores webshop finde det enkelte modul og læse dets udgivelsesnoter for hvornår understøttelse for Google Maps API-nøgler er blevet implementeret. Kører du en ældre version der ikke understøtter muligheden for at indtaste en API-nøgle, vil det være nødvendigt at opdatere modulet. Her kan vi hjælpe med opdateringen, såfremt du ikke selv har mulighed for at gøre det.
Har du selv 100% styr på at opdatere moduler, kan du altid hente seneste version af dine købte moduler via din kundekonto på shoppen.
Jeg har spørgsmål som ikke blev besvaret her
Har du stadig spørgsmål eller er i tvivl om hvordan du skal gribe det hele an? Giv os et kald på 77 34 40 40 eller smid os en mail på support@tric.dk