Nogle gange skal der ikke ret meget til, før at dine gæster på webshoppen, går fra at være gæster til at være betalende kunder. Vi giver dig her en række gode råd som du nemt og hurtigt kan implementere.

    Vis dine fragtomkostninger så tidligt i forløbet som muligt

Vi har alle prøvet det. Vi har smidt en masse varer i indkøbskurven, skal til at betale og opdager at fragten er det samme som et mindre lands bruttonationalprodukt. Fragtomkostninger er en dealbreaker for rigtig mange kunder, derfor er det vigtigt at de reelle omkostninger står så tidligt som muligt. Alternativt kan du overveje en split-test med fri fragt, for at se hvor meget værdi det giver.

    E-mærket

Med E-mærket kan dine kunder se at du er en seriøs webshop, da der er en række krav man skal leve op til for at få mærket. Tillid er en stor faktor når det kommer til nethandel og manglende tillid kan hurtigt betyde mistede salg.

    Tydelige kontaktoplysninger

Tydeliggør dine kontaktoplysninger, hvad enten det er telefonnummer, e-mail, chat eller noget helt fjerde. På den måde kan dine kunder få fat i dig, hvis de har spørgsmål - hvilket de oftest har inden de køber noget. Husk, at det også kræver at man tager telefonen når den ringer og besvarer sine e-mails inden for fornuftig tid, ellers er man lige vidt.

    Få styr på din pagespeed

Går det for langsomt med at navigere rundt på din webshop, vil dine kunder hurtigt miste tålmodigheden og finde et andet sted at shoppe. Derfor er det vigtigt, at dine sider loader hurtigt. Der er flere forskellige parametre at skrue på, og det er derfor svært at komme med generelle råd. Erfaringsmæssigt ved vi dog, at de typiske syndere som regel er store billeder, avancerede javascripts der kræver alt for meget og queries til databasen, der tager flere sekunder at køre igennem. Får du styr på disse, vil du helt sikkert opleve et mærkbart performance-boost.

    Opsummering

Dette var blot en kort række eksempler på hvad man kan kigge på for at øge konverteringsraten. Det behøves ikke nødvendigvis være rocket-science, og derfor kræver det heller ikke, at man i første omgang kaste penge efter moduler, hvis man i stedet kan høste de lavthængende frugter.

Overvejer du at få din webshop gået efter i sømmene, for at se hvor det er muligt at optimere, så står TRIC Solutions selvfølgelig til rådighed. Giv os et kald på 77 34 40 40 eller send os en mail på info@tric.dk for en uforpligtende dialog om hvad vi kan gøre for dig og din webshop.